Na které stěhované věci je rozhodně nutné předem upozornit stěhovací firmu?
výbušniny
plynové bomby
pohonné hmoty
jedy
chemikálie
hnojiva
amoniak
aerosoly
ředidla a nátěrové hmoty
autobaterieo
hňostroje
zbraně a střelivo
Přípravy na stěhování – kde může vzniknout zásadní problém?
Zásadní a obtížně řešitelné problémy mohou vzniknout hlavně tam, kde máte vůči někomu závazky. To znamená s dětmi a s vaším případným majitelem pronajímaného bytu či jiné nemovitosti.
Děti mohou stěhování snášet velmi obtížně, zvláště pokud je vytrhnete z jejich prostředí, na které jsou zvyklé a v němž se cítí dobře. Tzn. od kamarádů, spolužáků, ze zájmových kroužků apod. Záleží samozřejmě na jejich věku, ale důvody stěhování často nejsou schopny pochopit a nebo je chápou jen těžko. Proto je v záplavě starostí se stěhováním často opomíjíme. Nezapomínejte, že i ony žijí svůj život a mají svoje důvody. Mluvte s nimi, vysvětlujte, aktivně je do stěhování zapojte hned od začátku – vezměte je co nejdříve na prohlídku nového domova a okolí, ukažte jim pozitiva, nechte je plánovat, dovolte jim na změnu se těšit.
Pokud bydlíte v pronájmu, dá se předpokládat, že vznikne problém v případě, že nájemní vztah potřebujete ukončit mimo řádný termín. Pokud nemůžete se stěhováním čekat, až uplyne výpovědní doba, budete se muset domluvit s pronajímatelem. Jestli se vám to podaří či nikoli, to je otázka. Každopádně si s ním promluvte a pokuste se najít řešení, které by bylo přijatelné pro obě strany (např. za sebe můžete najít náhradu, nebo můžete požádat o akceptaci nižší sankce). V každém případě, než začnete jednat s pronajímatelem o ukončení nájmu, prostudujte si znovu podrobně obsah vaší nájemní smlouvy.
Jak zvládnout stěhovací den bez stresu?
V předvečer stěhovacího dne si udělejte pohodu a relaxujte. Vyhněte se vyčerpávajících oslav nebo balení na poslední chvíli. Raději se pořádně vyspěte.
Pohlídejte si, abyste měli v pořádku všechny dokumenty podepsané a potvrzené stěhovací firmou (objednávku, smlouvu).
Nepropadejte hysterii, nenechejte se vynervovat, s rodinou táhněte všichni za jeden provaz.
Pokud se objeví problémy, řiďte se heslem „Problém, který se dá řešit, není žádným problémem“.
Držte se předem připraveného plánu a odchylujte se od něj jen do té míry, do které to vyžaduje situace.
Práci i její organizaci nechte na stěhovací firmě, proto jste si ji přece najali. Stěhováky respektujte a nechte je v klidu pracovat.
Mějte nachystané po ruce vše, co budete potřebovat – tašku s osobními věcmi, léky, nabíječku apod.
Po naložení auta vše raději dvakrát zkontrolujte. Nezapomeňte, že máte seznam věcí, tak s ním pracujte. Projeďte si svoje poznámky, abyste se ujistili, že jste opravdu na nic nezapomněli.
Dětem a domácím mazlíčkům dopřejte klid u svých příbuzných či přátel.
Cennosti si přestěhujte sami.
Co by měla obsahovat „pohotovostní“ taška ?
Základní věci, které budete potřebovat během cesty a během prvních dnů, ještě než se v novém domově vybalíte, si nachystejte zvlášť. Taková „pohotovostní“ taška by měla obsahovat:
pravidelně užívané léky
léky na tišení bolesti, příp. na nervy
hygienické potřeby (pastu a kartáček na zuby, mýdlo, holení apod.)
spodní prádlo a oblečení na spaní
brýle
svačinu a termosku s čajem nebo s kávou
zavírací nůž, papírové ubrousky
peníze, kartu
cennosti, které nechcete svěřit stěhovákům
mapu, navigaci
Jak správně připravit věci k transportu? Obecné zásady balení a tipy
Balení věcí je náročná etapa stěhování, zvláště pokud stěhujete kompletní a zabydlenou domácnost. Jak ji zvládnout co nejlépe, abyste ušetřili nejen peníze, ale také čas a nervy nejen při balení, ale i při vybalování v novém působišti, to vám poradíme na následujících řádcích.
V první řadě se zbavte všech přebytečných a nepotřebných věcí. Ušetříte peníze za stěhování něčeho, co vůbec nepotřebujete a co vám v novém působišti bude stejně nejspíš jen překážet.
Vyhoďte také věci, které rychle podléhají zkáze, např. potraviny.
Při balení mějte po ruce pytel nebo koš na další věci, které vytřídíte k vyhození.
Předem si zajistěte dostatečné množství balicího materiálu. Krabic mějte zhruba o 15 % více, než odhadujete, že budete potřebovat. Většina stěhovacích firem balicí materiál prodává, některé firmy svým klientům krabice na stěhování zdarma zapůjčí. Kromě krabic si připravte i další materiál, jako jsou bublinkové fólie, polystyrén, fixační fólie na nábytek, lepící pásky, popisovače atd.
Nezapomeňte na nářadí, které budete potřebovat (šroubováky apod.)
Při balení postupujte systematicky.
Zvlášť si nachystejte základní věci na první dny, než se v novém domově vybalíte (osobní věci, oblečení, hygienické potřeby, léky apod.).
Cenné věci, hodinky, osobní doklady a jinou těžko nahraditelnou dokumentaci nebalte tak, aby se vám mohla „ztratit“ v záplavě ostatních věcí.
Při balení začněte s nejméně nebo nepravidelně používanými věcmi, jako jsou knihy, cédéčka, oblečení.
Na závěr balte věci, které budete potřebovat hned po přestěhování.
Každou místnost balte zvlášť, jednu po druhé.
Každou zabalenou krabici nebo pytel by měla unést jedna osoba.
Věci balte jednotlivě do papíru či fólie a takto zajištěné proti rozbití skládejte do krabic. Křehčí věci v krabici ještě prokládejte. Pokud použijete ručníky nebo oblečení, budou krabice těžší.
Dno krabic zajistěte proti propadu (podlepením lepicí páskou do kříže) a proti nárazu (dno vystelte zmuchlaným papírem), abyste zamezili poškození věcí.
Těžší věci přijdou na dno, lehčí nahoru. Totéž platí při nakládce do auta, lehčí krabice budou stát na těžších.
Těžké věci by měly být v menších krabicích.
Po naplnění krabice vyplňte prázdná místa balicím papírem, novinami, bublinkovou fólii, případně ručníky apod., aby se věci při transportu nehýbaly a nepoškodily.
Noviny používejte pouze tehdy, pokud nehrozí poškození věcí od tiskařské barvy.
Všechny jednotlivé části, které tvoří jednu věc (např. hi-fi věž), sbalte pospolu.
Podobné věci (např. jednotlivé dekorační předměty nebo drogérie) anebo věci, které chcete mít v novém bydlišti umístěné pospolu (např. věci z poličky) balte do jedné krabice či pytle.
Každou krabici popište a to dvěma údaji. Za prvé, co obsahuje. Za druhé, kam se má v novém domově složit. Pro usnadnění a urychlení práce stěhovákům určete pro každou místnost srozumitelnou zkratku (o – obývací pokoj, k – kuchyň) a barevné označení (např. kuchyň – červená, obývací pokoj– zelená)- používejte barevné samolepky.
Květiny zalijte tak, aby pro ně zálivka byla postačující, ale aby jí nebylo zbytečně moc kvůli váze. Pokud se stěhujete v zimním období, vezměte v úvahu mráz.
Praktické rady a tipy k samotné organizaci stěhovací akce:
Dříve, než se do stěhovací akce pustíte.
Vytvořte si plán.
Naplánujte náklady a stanovte si rozpočet.
Vyčleňte si dostatek času.
Pokud využíváte služeb stěhovací firmy, udržujte s ní úzký vztah, spolupracujte s ní.
Před zahájením stěhovací akce, před příjezdem stěhovací firmy.
S předstihem se zbavte nepotřebných věcí a všeho, co stěhovat nebudete. Všechny sbalené věci si označte, popište krabice apod., ať později víte, kde je co uloženo. Označte věci, které se budou stěhovat a které nikoli. Udělejte si seznam.
Věci, které poveze stěhovací auto, oddělte od těch, které si povezete sami.
V jednotlivých místnostech zorganizujte prostor tak, aby se při stěhování dalo snadno s nábytkem a ostatními věcmi manipulovat.
Pro děti sbalte tašku „pro strýčka příhodu“, tzn. se všemi věcmi, které byste pro ně mohli nutně potřebovat v případě nenadálých komplikací (oblečení, pití, deka, hračka apod.).
V podstatě podobným způsobem se postarejte o své domácí mazlíčky, zvažte způsob transportu.
Pro stěhovací auto zajistěte vhodné a dostatečné místo na zaparkování, a to jak v místě nakládky, tak v místě vykládky. Zvláště
ve městech není radno tuto přípravu podcenit.
Po příjezdu stěhovací firmy.
Navoďte příjemnou a přátelskou atmosféru.
Prostudujte si smlouvu a ujistěte se, že je vše jasné ohledně případných dodatečných nákladů, které si stěhováci budou účtovat.
Vedoucímu stěhovací party sdělte svoje představy ohledně organizace stěhování a vše v souvislosti s tím s ním proberte, projděte společně jednotlivé místnosti. Vytvořte společně oficiální seznam věcí s popisem jejich stavu pro případ reklamací.
Předejte stěhovákům plánek, ze kterého bude patrné, v jakých místnostech, kde a jak mají být jednotlivé předměty vyloženy.
Upozorněte na předměty, se kterými je třeba zacházet obzvlášť opatrně.
Před odjezdem se ujistěte, že je naloženo vše, co se má stěhovat a naopak že věci, které mají zůstat, se skutečně neodváží.
S řidičem si vyměňte na sebe kontakty na mobil (mějte po ruce i číslo na firmu) a ujistěte se, že řidič ví, kam má jet.
Zamkněte, případně předejte realitu a pro všechny případy nechejte u sousedů na sebe kontakt.
Po příjezdu na nové místo.
Jednotlivé místnosti označte, aby bylo jasné, co mají stěhováci kam vykládat.
Rozhodněte se, zda nabídnete stěhovákům občerstvení, zda jim dáte „tuzér“. Pokud ano, zmiňte se o tom kvůli další motivaci.
Tringelt dejte na závěr šéfovi (většinou je to řidič), aby jej rozdělil i ostatním.
Pokud budete platit hotově přímo stěhovákům, což je běžná praxe, připravte si peníze.
Na vykládku průběžně dohlížejte, kontrolujte stav věcí. Totéž udělejte na závěr, ověřte si, že je vše v pořádku a že nic nechybí.
Při vybalování začněte dětským pokojem a ložnicí.
Je naší prioritou, aby stěhování proběhlo k vaší naprosté spokojenosti, a i proto jsme pro vás připravili následující informace, rady a tipy:
Domníváte-li se, že byste si raději stěhování zorganizovali sami, je možné si na vámi zvolený termín půjčit dodávku nebo nákladní vůz. V takovém případě je ale třeba počítat s tím, že řízení většího vozu vyžaduje rozšířený řidičský průkaz a zapomínat nelze ani na vysokou kauci při zapůjčení vozu. Samotné půjčení nákladního vozu se pohybuje v rozpětí 4500-8500,-Kč/den bez DPH a pohonných hmot.
Pokud byste však raději využili služeb specializované stěhovací firmy, máte následující možnosti:
můžete si objednat pouze auto s řidičem a nakládku a vykládku zvládnout vlastními silami (případně poprosit o nošení předmětů i rodinu, kamarády či známé). Nicméně i tak vám naše firma nabídne prostřednictvím zkušeného řidiče-stěhováka maximum informací k bezpečnému přemístění vašich věcí. Někdy se ovšem stěhování na tento způsob může prodražit více než stěhování s našimi pracovníky - na kamarády zkrátka bič neupletete:-) Tuto variantu proto doporučujeme spíše při menším množství převážených věcí.
nejvhodnější variantou časově i finančně úsporného stěhování je stěhování s optimálně zvoleným typem vozu a počtem pracovníků. V tomto případě vám naše stěhovací firma vše bezpečně naloží, převeze a vyloží. Na vás tedy je stěhované věci sami zabalit a zase vybalit. Dále si můžete vybrat, zda si necháte stěhované věci vyložit do jednoho nebo dvou pokojů, s tím, že Vy si vše sami rozmístíte, nebo si můžete nechat nábytek našimi pracovníky rozmístit na finální místo - stěhování se nijak výrazně neprodlouží a vy si ušetříte fyzicky náročnou práci.
třetí, pro klienta nejpohodlnější variantou je “stěhování na klíč”, při němž se samotného stěhování vůbec nemusíte osobně zúčastnit, vše zařizuje stěhovací firma, tzn. rozmontuje a zabalí všechny věci v původním bytě/domě/sídle firmy, přestěhuje je, rozbalí, smontuje a nainstaluje nábytek na určené místo - vše dle předchozí domluvy a stěhovacího projektu. Tento typ stěhování klade na stěhovací firmu vyšší nároky, a proto je pro klienta finančně nákladnější. Naše firma však má i s touto variantou, vhodnou zejména pro časově vytížené klienty či pro firmy, bohaté zkušenosti
Bez ohledu na zvolenou variantu celková cena za stěhování vždy závisí na objemu stěhovaných věcí, na vzdálenosti přepravy a na podmínkách v místech nakládky a vykládky.
Na Vás je tedy už jen výběr způsobu stěhování. Aby Vaše stěhování proběhlo rychle, bez zbytečných nákladů a beze stresu, máme pro vás následující rady a tipy:
Seznam věcí určených ke stěhování sdělte našemu managerovi stěhování pomocí e-mailu nebo telefonicky.
V případě většího stěhování si domluvte osobní prohlídku technikem, doporučujeme při stěhování nad 15 000,- Kč + DPH.
Veškeré krabice si popište, abyste měli přehled - hlavně při větším stěhování, které se může protáhnout, si tím ušetříte spoustu nervů.
Počítejte s tím, že stěhování o víkendu je nejoblíbenější. S námi navíc samozřejmě bez příplatků! Objednávejte si proto stěhování s předstihem a v klidu se na stěhování připravte.
Máte-li osobní věci a pár kusů nábytku, objednávejte 2 pracovníky.
Máte-li střední množství nábytku (1+1, 2+kk), objednávejte 3 pracovníky.
V případě, že stěhujete větší byt, je vždy lépe objednat 3 nebo 4 pracovníky.
V určený den se postarejte o volný příjezd stěhovacího vozu co nejblíže objektu.
Čím blíž se zaparkuje vozidlo, tím rychleji proběhne nakládka a tím méně vás bude stěhování stát.
Zabezpečte místo pro parkování stěhovacího auta provázkem, krabicí nebo v případě hezkého počasí křídou. Nejen v centru Prahy je to pro hladký průběh stěhování velmi důležitá věc.
Máte-li v domě výtah, doporučujeme předem upozornit sousedy, že v určený den a čas se budete stěhovat. Zejména starší lidé a rodiče s kočárky to ocení.
Balení věcí pokud možno nenechávejte na poslední chvíli - začněte raději několik dnů před samotným stěhováním. Obaly a krabice na věci se dají zakoupit nové, krabice od banánů se někdy dají zdarma sehnat v některých obchodech se zeleninou a také na tržnicích, nelze se na to však zcela spolehnout. Doporučujeme proto možnost bezplatného zapůjčení vhodných obalů u naší stěhovací firmy, kdy platíte pouze jejich dopravu a odvoz (viz ceník).
Budete-li balit věci sami, balte je tak, aby jednu krabici nebo jeden pytel unesl jeden pracovník. Dno krabice je vždy lepší zalepit lepicí páskou.
Skříně, sedačky, šuplíky či postele s úložným prostorem nenechávejte plné. Manipulaci s nadměrně těžkými břemeny si každá stěhovací firma účtuje a stěhování se Vám tak může zbytečně prodražit! Nábytek navíc není na podobné zatížení při transportu vyroben.
Je-li to možné, odmontujte z nábytku úchytky, nožičky atd. - zabráníte tím případnému poškození při převozu. Všechny šrouby apod. dávejte do hadříků, které potom označte nebo přilepte lepicí páskou uvnitř kusu nábytku, k němuž patří. Dveře skříní raději zavažte nebo přelepte.
Křehké předměty, jako je sklo či nádobí, je nutné zabalit do papíru každý kus zvlášť, aby nedošlo k rozbití během stěhování. Krabice se sklem, porcelánem apod. viditelně označte nápisem “Pozor sklo!” nebo na tyto krabice upozorněte manažera stěhování.
Stěhujete-li se sami, snažte se veškerý nábytek co nejlépe zabezpečit na autě (přivázat, připevnit). Vždy však počítejte s tím, že to zabere dvakrát tolik času, než předpokládáte!
Po skončení stěhování zkontrolujte, jestli nedošlo k nějakému poškození stěhovaných věcí. Okamžité nahlášení závad je nutné zejména kvůli jednání s pojišťovnou. Jelikož však věnujeme bezpečnému zabalení, nakládce, převozu a vykládce věcí maximální pozornost, dochází k poškození stěhovaných předmětů jen zcela výjimečně (za poslední dva roky jsme řešili 2 pojistné události).
Nezapomínejte ani na to, že u elektroniky jste povinni před stěhováním prokázat její funkčnost a že věci zabalené před příchodem naší firmy v případě nepoškozeného obalu nejsou naší zodpovědností.
Doufáme, že vložíte důvěru v naši stěhovací firmu, a pokud ano, uděláme vše pro to, aby Vaše stěhování proběhlo hladce a k Vaší plné spokojenosti.
Kde nahlásit změnu adresy
Úřady, veřejné služby apod.
škola, školka • obecní úřad
registr vozidel
finanční úřad
živnostenský úřad • odbor sociální péče
zdravotní pojišťovna
dodavatelé energií (plyn, elektřina, voda, teplo)
pošta
televize, rozhlas
odpadky
Osobní finance apod.
banka
pojišťovna
stavební spoření
penzijní fond
leasingová společnost
úvěrová firma
finanční a daňový poradce
Komerční služby
lékař, zubař, gynekolog atd.
advokát
telefon a internet
veterinář
předplatné
Ostatní
příbuzní
přátelé a známí
zájmové kroužky
Tip: pro stěhování v rámci Brna doporučujeme: www.stehovanibrno.cz.